مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران نمایشگاهی با عنوان «روز واقعه» به روایت هنرمندان نقاشی قهوه خانه‌ای برگزار می‌کند.

 نمایشگاه «روز واقعه» که عصر پنج شنبه ۲۵ مردادماه افتتاح می‌شود، ۱۶ اثر هنری شامل نقاشی‌های رنگ روغن و پرده‌های عاشورایی و درویشی از نقاشان پیشکسوت و هنرمندان جوان نقاشی قهوه خانه‌ای در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان به هنر نقاشی قهوه خانه‌ای در این نمایشگاه می‌توانند آثار هنرمندانی، چون محمدرضا حسینی، منصور عباسی، وحید غلام آزاد و نرگس عشقی را به تماشا نشسته و از تازه‌ترین آثار خلق شده توسط سعید و سهیل مسیبی دیدن کنند.

همچنین تنها اثر پرده نقاشی عاشورایی مجموعه نیاوران با موضوع واقعه کربلا محفوظ در گنجینه کاخ موزه اختصاصی در معرض نمایش قرار می‌گیرد. این اثر در ابعاد ۱۸۰*۳۱۰ سانتی متر و با تکنیک رنگ روغن بر روی بوم کرباس خلق شده و با توجه به شواهد و مستندات و بر اساس نحوه ترسیم فیگوراتیو و شیوه رنگ گذاری، مربوط به اوایل دوره پهلوی است.

مجموعه نیاوران همزمان با آیین گشایش این نمایشگاه که از ساعت ۱۶ تا ۱۹ برگزار می‌شود، با ویژه برنامه پرده خوانی عاشورایی با اجرای مرشد ابوالفضل ورمزیار میزبان هنردوستان خواهد بود.

اجرای زنده پرده عاشورایی توسط سهیل مسیبی در روز‌های نمایشگاه و برگزاری نشست‌های پژوهشی پیرامون موضوع از برنامه‌های جانبی این رویداد فرهنگی است.

علاقه مندان می‌توانند تا چهارم شهریورماه مصادف با اربعین حسینی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ از نمایشگاه «روز واقعه» در تالار آبی واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران بازدید نمایند.

منبع: روابط عمومی  مجموعه تاریخی نیاوران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار